Vad är en Popup?

En popup är en butik som öppnas under en kortare period, alltifrån några timmar till 9 månader. Konceptet kommer ursprungligen från USA där halloween-butikerna ville stärka upp sin närvaro för ökad försäljning av sina produkter inför halloween så att de slapp rea ut dom efteråt.

Att väcka liv i tomma lokaler och låta nya spännande butikskoncept testa marknaden under en kort period är mer än en trend. Det är ett nytt sätt att testa och utnyttja årets bästa säljperioder till sin egen fördel, såkallad säsongshandel. 

Vad är en Popup?

En popup är en butik som öppnas under en kortare period, alltifrån några timmar till 9 månader. Konceptet kommer ursprungligen från USA där halloween-butikerna ville stärka upp sin närvaro för ökad försäljning av sina produkter inför halloween så att de slapp rea ut dom efteråt.

Att väcka liv i tomma lokaler och låta nya spännande butikskoncept testa marknaden under en kort period är mer än en trend. Det är ett nytt sätt att testa och utnyttja årets bästa säljperioder till sin egen fördel, såkallad säsongshandel. 

Vem kan öppna en popup?

Vi tycker att alla kan göra en popup som del av er marknadsstrategi, många kallar det omnichannel, en lokal kan ses som en annonsplats lika väl som en butiksyta. Vi har flertalet kunder som bygger rena varumärkeshem, upplevelserum, lärobutiker som rena försäljningsställen.

Fundera på vad som gör just er unika och hur väl er popup kommer att spegla ert företag. Identifiera den röda tråden – det är vägen till att skapa en riktigt oförglömlig popup.

Vem kan öppna en popup?

Vi tycker att alla kan göra en popup som del av er marknadsstrategi, många kallar det omnichannel, en lokal kan ses som en annonsplats lika väl som en butiksyta. Vi har flertalet kunder som bygger rena varumärkeshem, upplevelserum, lärobutiker som rena försäljningsställen.

Fundera på vad som gör just er unika och hur väl er popup kommer att spegla ert företag. Identifiera den röda tråden – det är vägen till att skapa en riktigt oförglömlig popup.

Vad gör
Popup Agency?

Popup Agency arbetar med alla olika typer av lokaler och hyresperioder för att kunna matcha alla branschers behov och önskemål. Genom denna anpassning skapas en positiv spiral som i sin tur resulterar i vinst för hyresgästen, handelsplatsen och konsumenten. Win win win!

Vad gör
Popup Agency?

Popup Agency arbetar med alla olika typer av lokaler och hyresperioder för att kunna matcha alla branschers behov och önskemål. Genom denna anpassning skapas en positiv spiral som i sin tur resulterar i vinst för hyresgästen, handelsplatsen och konsumenten. Win win win!

Popup Agency

Du har idén,
vi har lokalen.

Hur fungerar det?

Det kostar ingenting att använda vår bastjänst som hyresgäst utan vi fungerar som din mäklare och din matchmaker. För att komma igång krävs det inte mycket ansträngning men du behöver ha ett registrerat och seriöst bolag samt ha ett konkret mål med din popup. Utan detta dyker det oftast upp en hel del hinder på vägen. Först när vi känner att alla pusselbitar är på plats gällande ditt bolag och din popup-idé dyker vi ner i vårt lokalregister och försöker hitta din perfekta popup-matchning ❤

Så fort du bestämmer dig för att bli en del av popup-familjen är vårt jobb att få er att njuta av hela upplevelsen. I vårt community finns det flera hundra entreprenörer, retailkreatörer och trendskapare. Vi anordnar kontinuerliga events med framgångsrika entreprenörer inom retail och du blir den som först får informationen. 

Hur fungerar det?

Det kostar ingenting att använda vår bastjänst som hyresgäst utan vi fungerar som din mäklare och din matchmaker. För att komma igång krävs det inte mycket ansträngning men du behöver ha ett registrerat och seriöst bolag samt ha ett konkret mål med din popup. Utan detta dyker det oftast upp en hel del hinder på vägen. Först när vi känner att alla pusselbitar är på plats gällande ditt bolag och din popup-idé dyker vi ner i vårt lokalregister och försöker hitta din perfekta popup-matchning ❤

Se till att ha alla pusselbitar på plats gällande koncept, placering, tid och budget. Gå gärna igenom vår checklista som du finner nedan innan du skickar in en bokningsförfrågan.

Skicka in en intresseanmälan via vårt kontaktformulär. Ju mer information du kan delge oss från början, desto snabbare kommer vi kunna komma vidare i processen.

Någon av våra popup agenter kommer att kontakta er och påbörjar relationsarbetet i form av fler frågor om era önskemål etc. Vi kommer även efterfråga en konceptbeskrivning om detta inte bifogats i er inledande intresseanmälan.

När vi känner att vi har koll på ert bolag och era popup drömmar dyker vi ner i vårt lokalregister och matchmakar fram några passande alternativ. Vi pitchar in er till fastighetsägarna och tar hand om all jobbig hyresförhandling.

Efter vi tillsammans hittat er perfect match bokar vi in en fysisk visning (om ni så önskar). Går allt som det ska fixar vi därefter fram ett avtal och signerar digitalt. Snabbt och smidigt!

När avtalet är signerat och klart går vi igenom allt det praktiska och ser till att ni har allt ni behöver. Vi kan hjälpa mer med personal, inredning, kassasystem och belysning via någon av våra samarbetspartners.

När dagen är kommen och inflyttningen står på schemat finns vi där för er under hela hyresperioden som närmsta kontaktperson. Nu är ni officiellt en av våra popup polare och ni kommer alltid finnas där för er.

När hyresperioden närmar sig sitt slut ser vi till att ni har koll på allt gällande avflyttningsregler, städning mm. Vi är måna om att ni ska få en så bra popup upplevelse som möjligt så att ni vill öppna fler popuper med oss i framtiden.

Se till att ha alla pusselbitar på plats gällande koncept, placering, tid och budget. Gå gärna igenom vår checklista som du finner nedan innan du skickar in en intresseförfrågan. Ju mindre frågetecken desto smidigare upplevelse.

Någon av våra popup agenter kontaktar er och påbörjar dyker djupare i era önskemål. När vi känner att vi har koll på ert bolag och era popup drömmar dyker vi ner i vårt lokalregister och matchmakar fram några passande alternativ.

Efter vi tillsammans hittat er perfect match bokar vi in en visning. Går allt som det ska fixar vi därefter fram ett avtal och signerar digitalt. När avtalet är signerat och klart går vi igenom allt det praktiska och ser till att ni har allt ni behöver.

När dagen är kommen och inflyttningen står på schemat finns vi där för er under hela hyresperioden som närmsta kontaktperson. Nu är ni officiellt en av våra popup polare och ni kommer alltid finnas där för er.

Vad ska jag tänka på innan?

Tilläggstjänster

Att öppna en popup  ska var enkelt och roligt – precis som vår affärsmodell. Vi har inga krångliga avtal och vi arbetar digitalt. För att underlätta för dig som inte vill anstränga dig allt för mycket men som ändå vill få en lyckad popup-upplevelse har vi några samarbetspartners som hjälper dig från idé till verklighet. 

Vad ska jag tänka på innan?

Tilläggstjänster

Att öppna en popup  ska var enkelt och roligt – precis som vår affärsmodell. Vi har inga krångliga avtal och vi arbetar digitalt. För att underlätta för dig som inte vill anstränga dig allt för mycket men som ändå vill få en lyckad popup-upplevelse har vi några samarbetspartners som hjälper dig från idé till verklighet. Kontakta oss för mer info. 

Translate »