En popup är en butik som öppnas under en kortare period, alltifrån några timmar till 9 månader. Konceptet kommer ursprungligen från USA där halloween-butikerna ville stärka upp sin närvaro för ökad försäljning av sina produkter inför halloween så att de slapp rea ut dom efteråt.
Att väcka liv i tomma lokaler och låta nya spännande butikskoncept testa marknaden under en kort period är mer än en trend. Det är ett nytt sätt att testa och utnyttja årets bästa säljperioder till sin egen fördel, såkallad säsongshandel.
En popup är en butik som öppnas under en kortare period, alltifrån några timmar till 9 månader. Konceptet kommer ursprungligen från USA där halloween-butikerna ville stärka upp sin närvaro för ökad försäljning av sina produkter inför halloween så att de slapp rea ut dom efteråt.
Att väcka liv i tomma lokaler och låta nya spännande butikskoncept testa marknaden under en kort period är mer än en trend. Det är ett nytt sätt att testa och utnyttja årets bästa säljperioder till sin egen fördel, såkallad säsongshandel.
Vi tycker att alla kan göra en popup som del av er marknadsstrategi, många kallar det omnichannel, en lokal kan ses som en annonsplats lika väl som en butiksyta. Vi har flertalet kunder som bygger rena varumärkeshem, upplevelserum, lärobutiker som rena försäljningsställen.
Fundera på vad som gör just er unika och hur väl er popup kommer att spegla ert företag. Identifiera den röda tråden – det är vägen till att skapa en riktigt oförglömlig popup.
Vi tycker att alla kan göra en popup som del av er marknadsstrategi, många kallar det omnichannel, en lokal kan ses som en annonsplats lika väl som en butiksyta. Vi har flertalet kunder som bygger rena varumärkeshem, upplevelserum, lärobutiker som rena försäljningsställen.
Fundera på vad som gör just er unika och hur väl er popup kommer att spegla ert företag. Identifiera den röda tråden – det är vägen till att skapa en riktigt oförglömlig popup.
Popup Agency arbetar med alla olika typer av lokaler och hyresperioder för att kunna matcha alla branschers behov och önskemål. Genom denna anpassning skapas en positiv spiral som i sin tur resulterar i vinst för hyresgästen, handelsplatsen och konsumenten. Win win win!
Popup Agency arbetar med alla olika typer av lokaler och hyresperioder för att kunna matcha alla branschers behov och önskemål. Genom denna anpassning skapas en positiv spiral som i sin tur resulterar i vinst för hyresgästen, handelsplatsen och konsumenten. Win win win!
Det kostar ingenting att använda vår bastjänst som hyresgäst utan vi fungerar som din mäklare och din matchmaker. För att komma igång krävs det inte mycket ansträngning men du behöver ha ett registrerat och seriöst bolag samt ha ett konkret mål med din popup. Utan detta dyker det oftast upp en hel del hinder på vägen. Först när vi känner att alla pusselbitar är på plats gällande ditt bolag och din popup-idé dyker vi ner i vårt lokalregister och försöker hitta din perfekta popup-matchning
Så fort du bestämmer dig för att bli en del av popup-familjen är vårt jobb att få er att njuta av hela upplevelsen. I vårt community finns det flera hundra entreprenörer, retailkreatörer och trendskapare. Vi anordnar kontinuerliga events med framgångsrika entreprenörer inom retail och du blir den som först får informationen.
Det kostar ingenting att använda vår bastjänst som hyresgäst utan vi fungerar som din mäklare och din matchmaker. För att komma igång krävs det inte mycket ansträngning men du behöver ha ett registrerat och seriöst bolag samt ha ett konkret mål med din popup. Utan detta dyker det oftast upp en hel del hinder på vägen. Först när vi känner att alla pusselbitar är på plats gällande ditt bolag och din popup-idé dyker vi ner i vårt lokalregister och försöker hitta din perfekta popup-matchning
Se till att ha alla pusselbitar på plats gällande koncept, placering, tid och budget. Gå gärna igenom vår checklista som du finner nedan innan du skickar in en bokningsförfrågan.
Skicka in en intresseanmälan via vårt kontaktformulär. Ju mer information du kan delge oss från början, desto snabbare kommer vi kunna komma vidare i processen.
Någon av våra popup agenter kommer att kontakta er och påbörjar relationsarbetet i form av fler frågor om era önskemål etc. Vi kommer även efterfråga en konceptbeskrivning om detta inte bifogats i er inledande intresseanmälan.
När vi känner att vi har koll på ert bolag och era popup drömmar dyker vi ner i vårt lokalregister och matchmakar fram några passande alternativ. Vi pitchar in er till fastighetsägarna och tar hand om all jobbig hyresförhandling.
Efter vi tillsammans hittat er perfect match bokar vi in en fysisk visning (om ni så önskar). Går allt som det ska fixar vi därefter fram ett avtal och signerar digitalt. Snabbt och smidigt!
När avtalet är signerat och klart går vi igenom allt det praktiska och ser till att ni har allt ni behöver. Vi kan hjälpa mer med personal, inredning, kassasystem och belysning via någon av våra samarbetspartners.
När dagen är kommen och inflyttningen står på schemat finns vi där för er under hela hyresperioden som närmsta kontaktperson. Nu är ni officiellt en av våra popup polare och ni kommer alltid finnas där för er.
När hyresperioden närmar sig sitt slut ser vi till att ni har koll på allt gällande avflyttningsregler, städning mm. Vi är måna om att ni ska få en så bra popup upplevelse som möjligt så att ni vill öppna fler popuper med oss i framtiden.
Se till att ha alla pusselbitar på plats gällande koncept, placering, tid och budget. Gå gärna igenom vår checklista som du finner nedan innan du skickar in en intresseförfrågan. Ju mindre frågetecken desto smidigare upplevelse.
Någon av våra popup agenter kontaktar er och påbörjar dyker djupare i era önskemål. När vi känner att vi har koll på ert bolag och era popup drömmar dyker vi ner i vårt lokalregister och matchmakar fram några passande alternativ.
Efter vi tillsammans hittat er perfect match bokar vi in en visning. Går allt som det ska fixar vi därefter fram ett avtal och signerar digitalt. När avtalet är signerat och klart går vi igenom allt det praktiska och ser till att ni har allt ni behöver.
När dagen är kommen och inflyttningen står på schemat finns vi där för er under hela hyresperioden som närmsta kontaktperson. Nu är ni officiellt en av våra popup polare och ni kommer alltid finnas där för er.
Vad gör just er unika och hur väl kommer er popup i slutändan att spegla ert företag. Identifiera den röda tråden och se till att skapa en riktigt oförglömlig popup. Sätt ihop en företagspresentation/konceptbeskrivning som visuellt förklarar vilka ni är och vad ni vill göra. En moodboard som tydligt visar på vilka ni är, vad ni vill göra och vad ni inspireras av räcker gott och väl.
Sälj inte sand i Sahara och tänk alltid utanför boxen. Anpassa dig efter vart dina kunder faktiskt befinner sig och var öppensinnad. ”City” är inte en synonym med ”bästa läget”. Vi har många års erfarenhet kring målgruppsidentifiering och vi kommer garanterat föreslå platser för er som ni aldrig hade ens ägnat en tanke åt. Detta gör vi för att vi vill att du ska sälja maximalt under din hyresperiod och för att vi vet vad de olika centrumen efterfrågar. Vi vill ert bästa!
Öppna när efterfrågan är som störst. Anpassa och förstärk dina fysiska försäljningskanaler de månader då dina kunder söker efter dina produkter.
Den vanligaste frågan vi får är ”Vad kostar det?”. En helt rimlig fråga, men ack så svår att svara på rakt upp ner. Priset beror på lokalstorlek, hyresperiod, längd samt ditt faktiska affärskoncept. Önskar du hyra en lokal endast under högsäsong, exempelvis julhandeln, ökar hyran. Hyran är alltså anpassningsbar till verkligheten – rättvist och nytänkande.
Det här är en fråga vi kommer ställa dig relativt omgående. Det betyder inte att vi vill veta vad er absoluta maxbudget är, men det underlättar vårt lokalsökande om vi vet vilket spann vi har att röra oss inom. Ett spann för oss kan vara brett, exempelvis 30 000 – 50 000 kr/månad.
Att öppna en popup ska var enkelt och roligt – precis som vår affärsmodell. Vi har inga krångliga avtal och vi arbetar digitalt. För att underlätta för dig som inte vill anstränga dig allt för mycket men som ändå vill få en lyckad popup-upplevelse har vi några samarbetspartners som hjälper dig från idé till verklighet.
Vi vill att din popup-butik skall bli så bra som möjligt därför erbjuder vi hjälp med olika slags butiksinredning. Saknar du exempelvis hyllor, bord eller klädställningar? Vår samarbetspartner Popup Akuten hjälper dig med hitta rätt inredning som du enkelt och smidigt kan hyra till din butik → Popupakuten.se
Butiken är klar och produkten är redo att säljas, nu är allt som saknas personal. Det fixar vi! Kontakta oss om du saknar personal till din popup för att få mer information om vad vi kan erbjuda.
För att göra din popup-butik så smidig som möjligt har vi möjlighet att erbjuda kassasystem, kontakta oss så hittar vi ett kassasystem som passar dig och din verksamhet.
Belysning är viktigt i en butik eller showroom och kan verkligen sätta stämningen i en hel popup. Om du saknar belysning kan vi fixa det!
Ta din popup till nästa nivå med 3d foliering. Vi har kontakter som kan hjälpa dig med detta!
Vad gör just er unika och hur väl kommer er popup i slutändan att spegla ert företag. Identifiera den röda tråden och se till att skapa en riktigt oförglömlig popup. Sätt ihop en företagspresentation/konceptbeskrivning som visuellt förklarar vilka ni är och vad ni vill göra. En moodboard som tydligt visar på vilka ni är, vad ni vill göra och vad ni inspireras av räcker gott och väl.
Sälj inte sand i Sahara och tänk alltid utanför boxen. Anpassa dig efter vart dina kunder faktiskt befinner sig och var öppensinnad. ”City” är inte en synonym med ”bästa läget”. Vi har många års erfarenhet kring målgruppsidentifiering och vi kommer garanterat föreslå platser för er som ni aldrig hade ens ägnat en tanke åt. Detta gör vi för att vi vill att du ska sälja maximalt under din hyresperiod och för att vi vet vad de olika centrumen efterfrågar. Vi vill ert bästa!
Öppna när efterfrågan är som störst. Anpassa och förstärk dina fysiska försäljningskanaler de månader då dina kunder söker efter dina produkter.
Den vanligaste frågan vi får är ”Vad kostar det?”. En helt rimlig fråga, men ack så svår att svara på rakt upp ner. Priset beror på lokalstorlek, hyresperiod, längd samt ditt faktiska affärskoncept. Önskar du hyra en lokal endast under högsäsong, exempelvis julhandeln, ökar hyran. Hyran är alltså anpassningsbar till verkligheten – rättvist och nytänkande.
Det här är en fråga vi kommer ställa dig relativt omgående. Det betyder inte att vi vill veta vad er absoluta maxbudget är, men det underlättar vårt lokalsökande om vi vet vilket spann vi har att röra oss inom. Ett spann för oss kan vara brett, exempelvis 30 000 – 50 000 kr/månad.
Att öppna en popup ska var enkelt och roligt – precis som vår affärsmodell. Vi har inga krångliga avtal och vi arbetar digitalt. För att underlätta för dig som inte vill anstränga dig allt för mycket men som ändå vill få en lyckad popup-upplevelse har vi några samarbetspartners som hjälper dig från idé till verklighet. Kontakta oss för mer info.
Popup Agency är en nytänkande uthyrningskonsult som på ett roligt och otraditionellt arbetssätt möter framtidens krav inom handeln med korttidsavtal och popup butiker.
Vi är matchmakern som hjälper dig från idé till popup.