Popupen – Årets julklapp till fastighetsbranschen

Att ha tomma butiker är rena julklappen till handelsplatsen

Årets julklapp till branschen är popupen. Att våga satsa på något oväntat är hemligheten till framgångsrik handelsplats och en konkurrensfördel för ökad trafik och omsättning. “Att ta in roliga nya koncept till julhandel, kommer driva mer trafik än jultomten” säger Peter Scherr Popup Agency.

I morgon släpps “årets julklapp” i handeln men för fastighetsbranschen är årets julklapp pop up butiker från Popup Agency. Att ha 2-4 tomma lokaler i ett köpcentrum kan visa sig vara ren konkurrensfördel för att locka till sig nya målgrupper. Att i dessa våga chansa på att ta in något nytt som konsumenten vill ha är att föredra framför alla julens evenemang som bara kostar pengar och gör ett fåtal barn glada. Genom att tända lamporna och ta in spännande koncept som öppnar upp stråken stärker inte enbart de tillfälliga hyresgästerna utan även alla andra hyresgästerna som behöver få in en helt oväntade nya grannar med helt nya kunder.

Den ekonomiska effekten av att ha en fullvärdig produkt som överraskar och är kommunikativt intressant för upptagningsområdet bör stå högst på alla fastighetsägares önskelista i år.

Så har man bra tomma ytor nu så är det hög tid att se över vad som är viktigast i år, hyra eller eller ett levande centrum. För de butiker som vi lämnar ensamma i år kommer inte överleva vintern och lämna centrum i förtid, något som inte går att reparera.

God jul och grattis till alla fastighetsägare från oss på Popup Agency!

Kommentarer

mood_bad
  • Inga kommentarer ännu.
  • chat
    Lägg till en kommentar
    Translate »